czwartek, 31 maja 2012

miłość od pierwszego wejrzenia ...

.

irys Thornbird ... Kolejny urokliwy kosmita. To od niego zaczęła się moja irysowa przygoda. Wprawdzie w ówczesnym czasie otoczona byłam mnóstwem odmian typowo ogrodowych, ale to on ukierunkował moje gusta i zapędy ... Dla mnie wtedy, to połączenie formy i treści było objawieniem ... Jak irys może mieć takie kolory ? Przenikająca się oliwka z fioletem, niczym akwarela na mokrym papierze ... A ten cudowny języczek wtórujący nad resztą niczym ta kropka nad "i" ... ? Jak się to ma do odmian dotychczas znanych ze starego ogródka po cioci ... Nijak ! Tak, jak pisałam : objawienie.








Z biegiem czasu zakupione kłącze rozrosło się do pokaźnych już rozmiarów. Niewątpliwie góruje nad innymi swą okazałością. I jak już niejednokrotnie pisałam, kwitnące kwiaty przypominają mi stado rozchichotanych chochlików, błądzących za mną swym rozbawionym wzrokiem ... hi,hi,hi ...










Dzięki informacji znalezionej na blogu Iris Hunter nawet nie wiedziałam, jak ten irys jest utytułowany ... Słuchajcie :

HM '91
AM '93
WM '96
i DM '97 !!!

I jeszcze jedno, artykuł Iris Hunter na blogu HERITAGE IRISES był niewątpliwie inspiracją dla mnie do napisania tego postu ... W zamian Iris zamieścił u siebie namiary na moją stronkę, za co jestem mu szczególnie wdzięczna !!! Dziękuję serdecznie, tym bardziej, że dzięki temu mam sporo "podglądaczy" mojego bloga zza oceanu ... Przy okazji pozdrawiam Wszystkich bardzo gorąco !!!

WARMLY GREET ALL BLOGGERS FROM ACROSS THE OCEAN !!!








THORNBIRD jest dziełem Monty Byersa z 1988 roku - według mnie PONADCZASOWY !!!













... takich objawień życzyłabym sobie więcej ...





.

4 komentarze:

  1. I have linked your blog to my post on Thornbird. Great photos

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowity jest ten irys i Ty przepięknie uchwyciłaś jego piękno... Na ostatnim zdjęciu bajkowa jest ta gra świateł. Atmosfera wydaje mi się na nim trochę jesienna ( chyba przez te kolory ) ale wszystko tak pięknie się komponuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynthio, on cały jest bajkowy ! Dziękuję za piękny komentarz !!!

      Usuń